Thuisbezorgd fraude

Bezorgrestaurant Thuisbezorgd heeft deze week tweestapsverificatie toegevoegd aan het inloggen op accounts op hun website. Het bedrijf heeft dit gedaan nadat Thuisbezorgd-klanten slachtoffer waren geworden van fraude met bestellingen.

Tweestapsverificatie is een extra beveiliging.

Door het instellen van tweestapsverificatie voeg je een extra beveiligingslaag toe aan het inloggen op een account. Klanten die met hun e-mailadres willen inloggen bij Thuisbezorgd krijgen vanaf nu een unieke verificatiecode toegestuurd via de mail. Deze code moeten zij vervolgens invoeren voordat ze toegang krijgen tot hun account.

Vorige week bleek dat er fraude was gepleegd met bestellingen van meerdere Thuisbezorgd klanten. Een ongeautoriseerde persoon had toegang gekregen tot accounts van klanten en op hun kosten bestellingen geplaatst. De gefraudeerde bestellingen zijn vervolgens met het PayPal-account van de klanten afgerekend. Voor betalingen via PayPal wordt namelijk niet altijd om een verificatiecode gevraagd.

Lees hier het volledige artikel op nu.nl.